Saturday feeling like a tuesday

Dagarna här har som sagt ingen betydelse, det vill säga man kan lika väl ha helg onsdag-torsdag, vilket för övrigt jag kommer ha nästa gång jag är ledig!

Nåväl, denna gången var jag ledig torsdag-fredag men i torsdags passade jag på att hänga med patrullen istället. Det är de som kontrollerar så backarna och anläggningen i allmänhet ser bra ut och som rycker ut vid olycksfall och skador. Dagen började med att jag fick köra skoter upp och ner för backar för att som sagt kontrollera dem, sen fixade vi med nät, borrade hål i snön osv. Mitt under dagen var det lite olyckor, bland annat en kvinna som bröt fotleden men var galet lugn hela tiden trots att hon behövde operera och allt, sen fick sjuktransporten komma och hämta henne och köra henne till Mora! Avslutningsvis fick jag återigen kontrollera backarna så att inga gäster var kvar! Hemma var jag vid halv 6, jobbade alltså ca 10h gratis och det var det värt!

Igår på min lediga dag bestämde Agnes och jag oss för att vi skulle promenera till Norge. GALET flitiga eller hur? (Nää det är dessvärre bara 3km dit ;P) Men det var skoj iallafall. Vi hade den godaste picknicken o bästa sittdynorna, med fin musik i bakgrunden! Dit får man nog gå iallafall en gång till innan man far hemåt, och by the way så stänger anläggningen om exakt 3 veckor imorgon, awkwaaard!

Ikväll blir det myskväll hos Patricia, jag har bott inne hos henne i två dagar nu för att Ebba har en kompis på besök, som dock åker hem imorgon. Lite tomt kommer det allt bli, Ebba har himla trevliga kompisar måste jag säga!

Jag slänger upp bilder på de goa pistörerna jag hängde med!


P&K från snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0