Då var det bara en månad kvar...

Det eviga tjatet om att tiden bara springer förbi kommer jag tyvärr inte sluta med ÄN, för HALLEDAAAL det är bara en månad kvar? Jag fattar ingenting, och blandade känslor råder. Samtidigt som det ska blir grymt skoj att träffa alla där hemma och få umgås med dem, så vet jag att jag kommer sakna det här så otroligt mycket. Detta är ju mitt liv just nu, och jag är så van vid detta att något annat bara skulle kännas väldigt väldigt fel... Men vi får se, man vänjer ju av sig rätt snabbt!

I lördags var det iallafall killfest, och ni kan tro att det var galet skoj. Vi tjejer har planerat sedan ca 3 veckor att vi skulle hålla en fest för killarna, det är tradition i Stöten att tjejerna har en för killarna och sen vice versa. Vi valde iallafall OS tema, så killarna fick hämta fackla, ha på sig lagvästar, de tände eld, hade tävlingsgrenar det hölls konferens, vi bjöd på mat o dryck och sedan även prisutdelning. Ett stort grattis till lag BLÅBÄR som vann! Som sagt var det grymt skoj men killarna var otroligt förfriskade minst sagt. På vägen ner dit vi skulle vara så hade vi en tipsrunda där det bjöds på dricka på varje station (det var 8 stationer på vägen ner) så alla var goda och glada när de kom, det var dock inte väldigt smart att beblanda killarna med eld i det tillståndet men man lär sig av sina misstag:P På söndagen fick vi som var lediga ställa upp och arbeta för killarna till klockan halv 11 så att de kunde vara någorlunda välmående, nu väntar vi ivrigt på deras fest så att vi kan bli minst lika förfriskade:P

Annars i veckan har det inte hänt väldigt mycket, har blivit lite dålig av att jag har käkat på tok för mycket digestivekex haha så kroppen proteserar lite! När det gäller EBBA och vad hon har gjort för misstag så stod hon idag inne i en liftstuga när hennes favoritlåt kommer på. Hon bestämmer sig för att sätta igång kameran och spela in en slags "musikvideo" till låten, hon står och dansar hejvilt igenom hela låten när hon tillslut märker att en av skidlärarna står utanför och kollar in, lite sådär roligt:P Hon försökte även övertyga vår mekaniker om att långliften hade stannar, varvid mekanikern påpekar att han betvivlar detta, trots det fortsätter Ebba att säga att den har stannat och att mätaren visar högst upp.. Någon sekund senare kommer hon på att det var långknappen som hade stannat då långlift brann upp en vecka tidigare:P Det roliga är att denna dialogen skedde över radion så visst fick vi alla ta del av det:P BTW så förväntas långlift öppnas igen inom några dagar bara, gryymt! :D

WOPS klockan är mycket, sitter i den goa liften imorgon (vilket jag gjort nu två dagar i sträck, har bland annat hunnit med att göra två vackra tavlor av glitter, tänkte jag skulle lägga upp bild på dem här på bloggen men har inte lagt över dem på datorn än så det får vänta ett tag, men den som väntar på något gott...! GODNATT!

P&K från snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0