Morskan talar ut!

Vi har minst sagt haft ett par ihärdiga dagar i Sälen. Kylan har kommit tillbaka med storm (bokstavligt talat) haft en köldeffekt på drygt -50 grader på toppen de senaste dagarna. Sexstol och trestol har stått stilla, och en dag fick vi ha 6 liftar stillastående på grund av kyla och kraftig vind. Jag frös froooktansvärt mycket som ni säkert förstår.

Idag var det då som sagt också väldigt kallt, runt -20 grader. Men hade tur och satt på gran, skulle så snäll be våra stötenvärdar komma med lite pistkartor som jag skulle kunna ge ut till eventuellt förvirrade gäster. Men på grund av den bristande kunskapen om skånskan, och förvrängningen av rösten som sker över radion så kommer Matte och JT med ca 15 stycken DRICKSGLAS?! istället. Jo, nää... det var inte riktigt det jag sa...

Men efter allt detta så var det iallafall dags för Agnes, Björn, Katrin och mig att drassa till Tandådalens fjällkyrka. Japp du såg rätt, de bjöd på italiensk buffé idag och pannacotta till efterrätt. Efterrätten fick jag aldrig smakat på eftersom Ebba och jag har godisförbud, men :pastasalladen med soltorkade tomater, pesto o oliver tillsammans med ruccola, tomater, mozzarela, skinka, och baguette fick jag allt mig en smakbit av. Givetvis en gödig kopp kaffe till det. Även barnmorskan för Sälen var där och snackade lite gott med oss, egentligen skulle någon från ett läkemedelsföretag vara där och snacka om tamponger, bindor och tops osv vara där, men han kunde inte komma pga ett sjukt barn. Istället hade vi en frågestund där man fick ställa frågor till barnmorskan via lappar som hon svarade på inför gruppen. Lite smått intressant;P

Nu har vi ett litet dilemma om det blir måndagsklubben ikväll, är ju trots allt ledig två dagar nu så det är mycket möjligt! Full fart i backen nu också då vi är inne på andra sportlovsveckan bara synd att det är så kaaallt!

P&K från snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0