Stranded in a spooky town

Näää skoja bara, Stöten har inte riktigt blivit en "spooky town" än men snart nog kommer det bli då de flesta människor beger sig hemåt antingen idag eller imorgon. Personligen blir det roadtrip med destination Skåne imorgon. Det känns så himla sjukt att dagen verkligen har kommit. Det kändes så grymt långt borta men nu var det dags.

Iallafall så tog jag vara på den sista dagen anläggningen var öppen genom att åka ett "sista åk" men det är lite skrock över att åka det sista "åket" så jag sa mer att jag bara skulle ut i backen. Kändes tryggare. Iallafall, det var givetivs inte särskilt mycket folk i backen, och tur var väl det för fy fasen vad snön är kass nu, kändes som att det var 100% is, så backarna har garanterat gjort sitt för denna säsong.

Igår var det den så kallade "grisfesten" och jag har helt ärligt trott hela tiden att det går ut på att man grillar helstekt gris, är det inte det man automatiskt tror? I varje fall så var jag fel ute och det innebär helt enkelt att man ska "grisa" på festen, helt enkelt svina sig. Och jag tror att de flesta lyckades rätt bra med det (jag var ordentlig ofcourse). Det var iallafall en förfest på liftkontoret, som började väldigt lugn med oss första säsongare in kommer sen alla äldre säsongare och gissa om det blev liv. Speciellt fulla var de från garaget, vill inte tänka på vad de hade stoppat i sig.

Men vi kom iallafall senare till festen som för övrigt var GRYMT JÄKLA LYCKAD! Temat var sommar, och först fick vi ta fotto vid ett ställe där de hade byggt upp en liten strand. Sen blev det god mat dvs oxfilé, potatisgratäng, tzatsiki, potatisklyftor, grillade majskolvar, grillad aubergine, massa såser, räkröra, oskalade räkor osvosvo! FANCY! Stöten bjöd även på öl/vin/cider och en xanté! :D Sedan var det prisutdelning då man under några veckors tid har kunnat rösta fram årets solstråle, årets kompis, årets åkare osv. EBBA VANN ÅRETS KOMPIS!! Och jag vann fasiken årets "citat" haha :D Fick iallafall gå fram till scenen och mottaga ett diplom och en champagne ;P Citatet är tyvärr lite invecklat att förklara, ni hade inte tyckt det var roligt ändå;P

Nåväl, sen var det nattklubb och grejjer, ALLTING var sjuukt skoj och gissa om man var runt och minglade hela kvällen. Natten avslutades med efterfest och sen snackade jag och Katrin med en av våra vakter till fem på morgonen haha! ;P

Idag har det varit packning för hela slanten, även lite städning. Sen drog vi ihop ett gäng och köpte massa pizzor som vi slicade, till detta bjöds det på cola, kolsyrat vatten och chiiiips! Med andra ord en perfekt avskedsmiddag. FAN vad jag kommer sakna STÖTEN OCH MINA UNDERBARA NYA VÄNNER <3



P&K från snön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0