Here's that sun making everyone smile

Ojojoj, på söndag stänger anläggningen, och om 8 dagar åker jag hem. VARFÖR måste det vara så jääkla bra väder nu när man ska hem?? MAN BLIR JU SOLBRÄND! Nästan alla har fått mycket fin färg i ansiktet, haha destovärre är att många har fått möss//pannband/hjälm/solglasögon/googles brännor, hahaha men det är bara så klockrent så det blir skoj!

Igår var en gryymt skön dag på jobbet och även efteråt. I och med att det är sista veckan som vi har öppet och det var bytesdag igår och vi bara ska ha 25% beläggning till torsdag så var det i princip inga människor i anläggningen så alla kunde chilla, skrattta, flumma, snacka med varandra, sola, äta glass.. Jag satt på den sköna liften så Matte schysst som han är kom förbi med glass, yahooo! Det var så varmt när jag satt i solen att jag seriöst började leta efter skugga, what the goose? Sen kom även en mekaniker för att liften stannade och han fick inte i gång den heller så han skulle kalla på två andra mekaniker. Det tog ca 15 minuter innan de kom och mekanikern som var hos mig redan fick ju vänta där, och han är lite känd för att i princip inte säga någonting- väldigt tystlåten av sig. Men jag rabbla på som vanligt, kom fram till att han bodde nära Stöten, att han egentligen är svetsare och att han är 24 bast! Sen kom de andra mekanikerna och de är faktiskt jäkligt roliga, men de vet nog bara inte om det ;P

På kvällen när man hade kommit hem från jobb så var det bara att packa ihop massa grillstuff och sedan dra ner till Branta torget för där stod grillen igång och vi samlades hur många som helst och grillade, käkade marshmallows, banan med choklad i osvosv! :D mysigt var det iallafall!

Idag är jag iallafall ledig och det är så fint väder redan nu vid 8-tiden så jag vill bara ut och sola... Men först: frulle!

Ps. Idag stänger långliften för att det är för kasst med snö i backarna, man börjar se mark lite här och var i anläggningen- SOMMAREN ÄR SNART KOMMEN!ds..


Grillschtekarbild från igår! :)


P&K från solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0