Glad påsk!

Jag berättade ju i ett tidigare inlägg att jag skulle till fjällis som ligger i Tandådalen. Och visst drog vi dit! Vilket röj det var måste jag säga, hade galet skoj och är vääldigt nöjd över att jag var ledig dagen efter- väl behövligt. Vi tog iallafall taxi dit, men självklart så var den försenad typ en halvtimme så kom inte dit förrän typ 12 vilket kändes rätt segt eftersom det stängde klockan 2 men samtidigt hade vi så skoj att det gjorde inget, det vägde upp. Jag hängde mestadels med Agnes som för övrigt var klockren hela taxiresan. Hon såg till att vi fick betala mindre eftersom han var försenad och hon pratade "norska" hela bilresan med honom då han var från norge. Vi fick även fixat ett kodord från taxichauffören som löd - Sockervadd och Stöten! För att INGEN skulle få sno vår taxi hem från fjällis! :D Och det funkade! Torsdagen blev lugn men gårdagen däremot blev lite skoj det också. Då var nämligen TIMBUKTU vår alldeles egna skåning på HC, typ det fetaste utestället i Sälen. Så dit drog vi ett gäng och det var väldigt skoj det med, förutom att det var liiite för mycket folk..faktiskt.. För övrigt så hände en jobbig sak på jobbet igår, jag fällde upp sitsar på trestol-mellan när en mamma skulle hoppa av med sitt barn, då bestämmer hon sig för att vara snäll och hjälpa till att fälla upp den sitsen som dem sitter på. Men barnet fastnar i jackan och åker med stolen vidare mot toppen hängandes under stolen. Jag trycker givetvis på nödstopp men barnet har kommit en bit upp.. För att göra en lång historia kort så fick vår goda mekaniker- Gavling komma och skära ner ungen. Han var såklart ledsen men ändå så modig. Och idag kom mamman till mig när jag satt på soltorget nere i dalen och tackade mig och gav mig en kram för hjälpen! :* Då blev jag glad! Idag har vi iallafall dragit ihop ett knytkalas med påskmiddag. Himla trevligt var det, men vi är som en enda stor släkt. Vad ska man göra när man ska lämna allt?? P&K från haren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0